5 θεατρικές παραστάσεις γεμάτες συγκίνηση και χιούμορ για ανήσυχους εφήβους το Φεβρουάριο του 2020!
Το CKG προτείνει 5 παραστάσεις που πρέπει να επισκεφθείτε με τα έφηβα παιδιά σας, γιατί είναι σημαντικά έργα μεγάλων συγγραφέων – από τον Σοφοκλή, έως τον Ουμπέρτο Έκο - γιατί αποδίδονται από πολυτάλαντους θιάσους με δημοφιλείς πρωταγωνιστές – από τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη, έως την Ελένη Καστάνη - γιατί αποτελεί πρόκληση ένα βιβλίο να μεταφερθεί στο σανίδι - παρασύροντας συνάμα κάθε συναίσθημα, σκέψη, προβληματισμό - και τέλος γιατί κάθε εκπρόσωπος της εφηβικής ζωής οφείλει στον εαυτό του ένα συγκινητικό, χιουμοριστικό, ενδιαφέρον δίωρο που θα οξύνει τις αισθήσεις και το νου.
1. Περηφάνεια και Προκατάληψη, Θέατρο Αλκυονίς
Photo Credit: www.viva.gr
Οι Θεατρικές Σκηνές παρουσιάζουν στο Θέατρο Αλκυονίς τη διάσημη νουβέλα της Τζέιν Όστιν «Περηφάνια και προκατάληψη» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη. Μία από τις πιο δυνατές ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών παίρνει σάρκα και οστά για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, σε πρωτότυπη διασκευή της ίδιας με τον Άρη Ασπρούλη, ενώ το ρόλο της Ελίζαμπεθ Μπέννετ τον ερμηνεύει η Ευγενία Δημητροπούλου. Πέρα από κάθε ανάλυση, το «Περηφάνεια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια σπουδή της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία όπως αυτή του 18ου αιώνα, οπού ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες. Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.
Από 14 Φεβρουαρίου – 15 Μαρτίου 2020
Ιουλιανού 42-46, Αθήνα, 216 9003309
Από 15 ευρώ
2. Ηλέκτρα, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν
Photo Credit: www.viva.gr
Όσο οι πληγές της ματώνουν ακόμα, δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Ώσπου να στραγγιστεί εντελώς, όλο το μαύρο σκοτάδι της νύχτας. Δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει. Τα ατελείωτα τραγούδια της οργής, θ’ ακούγονται συνέχεια από εκείνη. Για τον φόνο του πατέρα της. Του έσκισαν το κεφάλι με μια πέλεκυ. Η μάνα της κι ο άνανδρος ο εραστής της. Πώς να συζεί με τους φονιάδες; Πώς να αφήσει τη ζωή της να χαθεί; Πώς μια γυναίκα σαν εκείνη; Πώς αλλιώς να κάνει; Πώς θα φυτρώσει μέσα της, ένα κλωνάρι αγαπημένο; Αν δεν αστράψει απάνω απ’ τους φονιάδες. Αν δεν μεσουρανήσει πάνω απ’ τους γελαστούς εχθρούς. Άμα δεν λύσει με ορμή το σκοτάδι. Πώς αλλιώς να κάνει μια γυναίκα σαν εκείνη; Η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από την ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση, τον ήχο και το ρυθμό του ποιητικού λόγου. Με όχημα τη μουσική, δημιουργούν μια δυναμική πλατφόρμα αναπαράστασης και αναδεικνύουν το συγκινησιακό πεδίο της αρχαίας τραγωδίας. Χορωδιακά μέρη, μελωδίες και δυναμικοί ρυθμοί, δημιουργούν ένα παλλόμενο και ζωντανό ηχητικό περιβάλλον, μέσα από το οποίο αναδεικνύονται τα πρόσωπα μιας παλιάς μα πάντα επίκαιρης ιστορίας.
Από 23 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου 2020
Φρυνίχου 14, Πλάκα, 210 3222464
Από 16 ευρώ
3. Μαμά, Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
Photo Credit: vasilakou.theater
Το βραβευμένο έργο της Marta Barceló «Μαμά®» (Τοcar Mare), που έκανε αίσθηση στο κοινό, καθώς οι λίγες παραστάσεις στο θέατρο «Θησείον» έγιναν όλες sold out μέσα σε 2 ημέρες, θα συνεχιστεί στο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου έως τις 25 Φεβρουαρίου! Ο Γιώργος Σουλεϊμάν, μετά τη μεγάλη επιτυχία της «Ουρανίας», που αγαπήθηκε πολύ από το θεατρικό κοινό, κέρδισε ένα ακόμα στοίχημα σκηνοθετώντας την Ελένη Καστάνη, σε έναν ρόλο ζωής για εκείνη και την Ευγενία Σαμαρά, η οποία αποτέλεσε μία αποκάλυψη στο ρόλο της κόρης, και απέδειξε πολλά για την υποκριτική της ικανότητα. Το «φρέσκο» έργο της Marta Barceló αποτελεί ένα εξαίρετο δείγμα της σύγχρονης σκηνής του ισπανικού θεάτρου και μιλάει για την πανανθρώπινη σχέση μεταξύ μάνας και παιδιού, την ανάγκη να αγαπάμε και να μας αγαπούν και την πιθανότητα να μπορούσαμε να διαλέγουμε τους γονείς και τα παιδιά μας. Με μια πλοκή σχεδόν κινηματογραφική, το βραβευμένο αυτό έργο θέτει γονείς και εφήβους αντιμέτωπους με αυτά και άλλα παρόμοια ερωτήματα, αναζητώντας την ουσία στις σχέσεις μητέρας και παιδιού, πέρα από κοινωνικά στερεότυπα, και αναζητά το μυστικό της «ευτυχίας στο σπίτι», που μπορεί απλά να κρύβεται σε μια συνταγή για κανελόνια.
Από 27 Ιανουαρίου έως 25 Φεβρουαρίου 2020
Προφήτου Δανιήλ 3, Αθήνα, 212 1042777
Από 12 ευρώ
4. Το Όνομα του Ρόδου, Θέατρο Altera Pars
Photo Credit: www.facebook.com
Σαράντα χρόνια από την έκδοσή του, Το Όνομα του Ρόδου του Ουμπέρτο Έκο ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία του Michael Seibel και διασκευή του βραβευμένου θεατρικού συγγραφέα, σκηνοθέτη και δημοσιογράφου Stefano Massini. Πρόκειται για το πρώτο μυθιστόρημα του Έκο, το οποίο έγραψε λίγο πριν το κατώφλι των πενήντα χρόνων του. Από το 1980, εκδόθηκε για πρώτη φορά με τον τίτλο Il Nome Della Rosa, μέχρι σήμερα έχει μεταφραστεί σε 40 γλώσσες και έχει πουλήσει 50 εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ η εφημερίδα Le Monde το συμπεριέλαβε στη λίστα με τα 100 αριστουργήματα του 20ου αιώνα. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ήταν δύσκολο να καταταχθεί σ’ ένα λογοτεχνικό είδος, καθώς θα μπορούσε να διαβαστεί ως αστυνομικό μυθιστόρημα, αλληγορία, μεσαιωνικό χρονικό αλλά και γοτθική νουβέλα. Το Όνομα του Ρόδου μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Ζαν–Ζακ Ανό το 1986 με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερυ στο ρόλο του Γουίλιαμ της Μπάσκερβιλ και τον Κρίστιαν Σλέιτερ ως Άντσο με εισπράξεις πάνω από 77εκατομμύρια δολάρια. Τον περασμένο Μάρτιο, δε, προβλήθηκε μια σειρά οκτώ επεισοδίων διάρκειας 52 λεπτών στη δημόσια ιταλική τηλεόραση, με πρωταγωνιστή τον Τζον Τουρτούρο, το προσχέδιο της οποίας, είχε εγκρίνει ο ίδιος ο Έκο πριν από το θάνατό του το 2016. Ενδεικτική, η επιτυχία που γνώρισε η πρώτη θεατρική μεταφορά του, το 2016, όταν ανέβηκε στο ιστορικό Piccolo Teatro του Μιλάνο, με την υπογραφή και τότε του Stefano Massini.
Από 27 Ιανουαρίου έως 8 Απριλίου 2020
Μεγάλου Αλεξάνδρου 123, Αθήνα, 210 3410011
Από 14 ευρώ
5. Ένα Λιοντάρι Μεσοπέλαγα, Θέατρο Άνεσις Μικρή Σκηνή
Photo Credit: www.viva.gr
Η πρώτη παραγωγή του Μικρού Άνεσις εγκαινιάζοντας επίσημα τη νέα, ζεστή, θεατρική του σκηνή έρχεται από τις 17 Ιανουαρίου με το «Ένα λιοντάρι Μεσοπέλαγα» του κορυφαίου Πολωνού δραματουργού Σλάβομιρ Μρόζεκ. Ο σπουδαίος Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης συναντιούνται για δεύτερη φορά, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη τους συνεργασία στους «’Ηρωες» του Gerald Sibleyras και προτείνουν στον αθηναϊκό κοινό τη σουρεαλιστική κωμωδία «Ένα λιοντάρι Μεσοπέλαγα». Μαζί του επί σκηνής τρεις εξαιρετικοί ηθοποιοί: οι Αστέρης Πελτέκης, Γιάννης Οικονομίδης και ο Θάνος Κοντογιώργης. Πρόκειται για μια κωμωδία με έντονο το σατιρικό στοιχείο και το γκροτέσκο για τα οποία διακρίθηκε ο Μρόζεκ και αναγνωρίστηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους μεταπολεμικούς συγγραφείς του θεάτρου του παραλόγου, δίπλα στον Μπέκετ και τον Ιονέσκο. Τρεις ναυαγοί βρίσκονται μεσοπέλαγα χωρίς τρόφιμα. Στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν τους έρχεται η ιδέα ότι πρέπει να φάνε τον έναν. Ο Σλαβομίρ Μρόζεκ με αιχμηρό πολιτικό λόγο τα βάζει με ένα σύστημα υποκρισίας και διπροσωπίας τόσο αλλόκοτο, ώστε μια ρεαλιστική περιγραφή του να φαντάζει αυτή καθαυτή σαν μια παράλογη υπερβολή.
Από 23 Ιανουαρίου έως 29 Φεβρουαρίου
Λεωφόρος Κηφισίας 14, Αθήνα, 210 7718943
Από 10 ευρώ