Τα Σαββατοκύριακα του φετινού φθινοπώρου - χειμώνα γεμίζουν από θέαμα για όλη την οικογένεια: Εθνικό & Σύγχρονο Θέατρο παρουσιάζουν τις 17 καλύτερες παραστάσεις για τη σεζόν 2020-2021
Ας έρθει επιτέλους αυτή η ώρα που ο πολιτισμός θα… αναπνεύσει ξανά – έστω και με μάσκες – και το κοινό θα μπορέσει να απολαύσει πολύ θέατρο, υπέροχα έργα, ταλαντούχους ηθοποιούς, φανταστικά σκηνικά και κοστούμια, όμορφη μουσική και τελικά όλα τα συναισθήματα που γεννά το θέατρο σε μικρούς και μεγάλους! Το CKG προτείνει το φετινό ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου, που με 13 παραστάσεις από το κλασικό και σύγχρονο θέατρο, από κωμωδία σε δράμα και τραγωδία, τόσο για ενήλικες, όσο και για παιδιά, σίγουρα δε θα αφήσει κανέναν ανικανοποίητο! Το Σύγχρονο Θέατρο, από την άλλη, πρωτοτυπεί ξανά με 4 παραστάσεις - 3 ενηλίκων και 1 παιδική παράσταση – με έργα που θα προβληματίσουν, ή θα συγκινήσουν όσους παραστούν, αλλά και τους ίδιους τους δημιουργούς τους! Ο φετινός χειμώνας πρέπει να μείνει στην ιστορία, όχι μόνο για την υγειονομική κρίση που επηρεάζει τους πάντες, αλλά και για τη συνέπεια και την αισιόδοξη στάση που πρέπει να τηρήσουν όλοι απέναντι στον πολιτισμό και στην ίδια τη ζωή!
1. Εθνικό Θέατρο 2020-2021: 13 παραστάσεις που θα αφήσουν ιστορία!
Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε, μπήκαμε μέσ΄ στα όλα και περάσαμε - ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
Ας γίνει, για τη θεατρική χρονιά που ξεκινάει, αυτός ο στίχος του Οδυσσέα Ελύτη αφετηρία και έμπνευση για το Εθνικό μας Θέατρο. Για το Εθνικό μας Θέατρο που από την έναρξη της πανδημίας στον τόπο μας, με θυσίες πολλές και αγώνες πολλών, άντεξε. Και συνεχίζει και τούτο τον χειμώνα να επιτελεί την ιστορική αποστολή του. Για το Εθνικό μας Θέατρο, που δεν σταμάτησε ποτέ να δοκιμάζει και να δυναμώνει τις αντοχές του, που δεν έπαψε ποτέ να αιμοδοτεί τον πολιτισμό μας. Μένουμε ζωντανοί και δυνατοί. Κλυδωνιζόμαστε αλλά δεν κλονιζόμαστε. Είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε τις πόρτες μας και τις καρδιές μας, για να υποδεχτούμε τον θεατή. Τηρώντας σχολαστικά τα μέτρα. Αλλά και διατηρώντας την άμετρη πίστη, ότι το θέατρο αντιτάσσεται στη δυστοπία και στο φόβο. Σας καλώ να εμπιστευτείτε και να στηρίξετε το θέατρο. Για να διατρανώσουμε όλοι μαζί ότι η θεατρική λειτουργία –το αριστοτελικό «...χαίρειν τοις μιμήμασι πάντας»– είναι ΜΟΝΑΔΙΚΗ. ΚΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ. Στους αιώνες.
Δημήτρης Λιγνάδης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2020-2021
ΚΤΗΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
-
Η κυρία του Μαξίμ του Ζωρζ Φεντώ - Έναρξη 21/10
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ζορζ Φεντώ, απόγονος του Μολιέρου και ανανεωτής του βωντβίλ, είναι οξυδερκής παρατηρητής της κοινωνίας και των συμπεριφορών και κυνικός σχολιαστής των κακώς κειμένων. Δαιμόνιοι σκηνικοί μηχανισμοί, πνευματώδης σάτιρα και ανθρώπινες ψυχές σε φρενήρη αγωνία, απίθανες συμπτώσεις που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε μία έκρηξη που όμως δεν θα γίνει ποτέ είναι τα βασικά συστατικά της φάρσας. Η κυρία του Μαξίμ που γράφτηκε στο γύρισμα του αιώνα (1899) χάρισε στον συγγραφέα της έναν μεγαλοπρεπή θρίαμβο.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Κίνηση: Σοφία Πάσχου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ρωμανός Μαρούδης
Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Παπαδάκη
Βοηθός ενδυματολόγου: Κυρράνα Γκιόκα
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Θανάσης Αλευράς, Στέλλα Αντύπα, Αφροδίτη Αντωνάκη, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Μελίνα Βαμπούλα, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Θανάσης Δήμου, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Έμιλυ Κόλιανδρη, Κώστας Κορωναίος, Αυγουστίνος Κούμουλος, Πέλλα Μακροδημήτρη, Αθηνά Μουστάκα, Ελπίδα Νικολάου, Άννα Πατητή, Πέτρος Σκαρμέας, Γιώργος Τζαβάρας, Κώστας Φιλίππογλου, Γιάννης Φιλίππου, Δημήτρης Φουρλής, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
-
Μολιέρος του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Μολιέρος γράφτηκε το 1930, απαγορεύτηκε από τον Στάλιν και ήταν αιτία σύγκρουσης του συγγραφέα με τον Στανισλάφσκι. Όταν ανέβηκε πλέον στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας το 1936 κατέβηκε άρον άρον μόλις μετά από επτά παραστάσεις. Ο Μπουλγκάκοφ γοητεύτηκε από την προσωπικότητα του Μολιέρου, ιστορεί την τελευταία περίοδο της ζωής του, του θιάσου και του έργου του, τις ερωτικές του περιπέτειες, καθώς και τις σχέσεις του με την εξουσία και την εκκλησία. Παράλληλα βρίσκει τον τρόπο να μιλήσει ευφυώς για παρόμοια φαινόμενα στο θέατρο και στην πολιτική στη Ρωσία της εποχής του και να ξεσκεπάσει το δογματικό και ολοκληρωτικό καθεστώς.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Λεωνίδας Καρατζάς
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής
Κίνηση: Θ.Α
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Μυρτάλη
Βοηθός σκηνογράφου/ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Αργυρώ Ανανιάδου, Βασίλης Ανδρέου, Μιχάλης Βαλάσογλου, Αντώνης Γιαννακός, Γιώργος Δάμπασης, Πάνος Ζυγούρος, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Νίκος Καρδώνης, Στάθης Κόικας, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Φοίβος Μαρκιανός, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Άρης Τρουπάκης, Αμαλία Τσεκούρα, Σταμάτης Φασουλής
-
Η Βαβυλωνία του Δημήτρη Βυζάντιου
Λίγα λόγια για το έργο
Ένα από τα ελάχιστα έργα του 19ου αιώνα που επέζησαν σκηνικά μέχρι τις μέρες μας, η Βαβυλωνία μας μεταφέρει ως άλλη μηχανή του χρόνου κατευθείαν πίσω στο 1827 και στην καρδιά του πολυπολιτισμικού Ναυπλίου, καθέδρας της ελληνικής κυβέρνησης. Αμέσως μετά τη νίκη των συμμαχικών δυνάμεων στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου, που έμελλε να ανοίξει τον δρόμο για τη γέννηση του νέου κράτους, Ρωμιοί διαφορετικής καταγωγής γίνονται μια παρέα για να γιορτάσουν το γεγονός. Ωστόσο, οι παρεξηγήσεις που προξενούν οι ντοπιολαλιές τους οδηγούν σε ένα… παραλίγο έγκλημα αλλά και σε άφθονο γέλιο!
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Σάκης Μπιρμπίλης – Γιάννης Κακλέας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Μουσική Σύνθεση – μουσική επιμέλεια: Μαρίζα Ρίζου
Κίνηση: Αγγελική Τρομπούκη
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σχεδιασμός Video: Θ.Α
Βοηθός σκηνοθέτη: Θ.Α
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Κώστας Αποστολάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Θανάσης Δήμου, Πάνος Ζυγούρος, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Γιάννης Κότσιφας, Λάμπρος Κτεναβός, Σπύρος Κυριάκος, Νίκη Λάμη, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Φουρλής
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
-
Πιστεύω στους μονόκερους του Μάικλ Μορπούργκο
Λίγα λόγια για το έργο
Μια παράξενη βιβλιοθηκάριος, συναρπαστικές ιστορίες κι ένας μονόκερος – πραγματικός ή μαγικός; Κανείς δεν ξέρει! Κι εκεί μαζί τους ο εντεκάχρονος Θωμάς έτοιμος να ζήσει τις μεγαλύτερες περιπέτειες της ζωής του… στον κόσμο της φαντασίας. Όταν όμως ο πόλεμος εισβάλλει πραγματικά στη ζωή του, ο μικρός Θωμάς, αλλαγμένος πια και πιο ώριμος, θα βρει την ελπίδα και τη γενναιότητα να αντιτάξει στη λαίλαπα του πολέμου, τη φωτιά που καίει μέσα του. Με αφορμή το μυθιστόρημα του συγγραφέα του War Horse Μάικλ Μορπούργκο, μια συναρπαστική παράσταση για όλη την οικογένεια με ζωντανή μουσική στην Κεντρική Σκηνή!
Ταυτότητα παράστασης
Διασκευή από το πρωτότυπο: Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου
Σκηνικά: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια, μαριονέτες, ειδικές κατασκευές: Δέσποινα Μακαρούνη
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Στίχοι τραγουδιών: Τζούλια Διαμαντοπούλου
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Φωτισμοί: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Σχεδιασμός βίντεο (video-art): Αγγελική Μπόζου
Συνεργάτις Δραματουργός: Κατερίνα Κωνσταντινάκου
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Αμαλία Τσεκούρα
Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Ζούλια
Δραματολόγος παράστασης: Μαρία Καρανάνου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Ασημίνα Αναστασοπούλου, Γιάννης Εγγλέζος, Βασίλης Καλφάκης, Αλέξης Κωτσόπουλος, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Τζένη Παρασκευαϊδου, Κατερίνα Πατσιάνη, Καλλιόπη Σίμου, Γιώργος Σκαρλάτος, Στρατής Χατζησταματίου, Χριστίνα Χριστοδούλου
Μουσικοί επί σκηνής: Μενέλαος Μωραΐτης – τούμπα, Σπύρος Νίκας – σαξόφωνο, Βασίλης Παναγιωτόπουλος – πιάνο, πλήκτρα, τρομπόνι
ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»
-
Σ’ εσάς που με ακούτε της Λούλας Αναγνωστάκη - Έναρξη 30/10
Λίγα λόγια για το έργο
Στο τελευταίο έργο της η Λούλα Αναγνωστάκη τοποθετεί τη δράση στο Βερολίνο του 2001 όπου διαδηλώσεις και ταραχές δημιουργούν μια ατμόσφαιρα αγωνίας και φόβου. Οι ήρωές της «εγκλωβισμένοι» σε μια ζωή που δεν τους ικανοποιεί πια, σχεδιάζουν τρόπους διαφυγής. Και η ωμότητα της πραγματικότητας διαλύει τις ψευδαισθήσεις τους. Μόνο η Σοφία θα φτάσει κοντά στην ελευθερία πληρώνοντας βαρύ τίμημα.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σκηνικά, κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Χορογραφία: Αμάλια Μπένετ
Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης
Sound design: Κώστας Βαρυμπομπιώτης, Νίκος Μπουγιούκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νικήτας Αναστόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου: Σωτήρης Μελανός
Βοηθός ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Στάθης Κόικας, Λάμπρος Κτεναβός, Aλέξανδρος Μαυρόπουλος, Μιχάλης Μουλακάκης, Γιώργος Μπινιάρης, Αγλαΐα Παππά, Αρετή Πασχάλη, Ξένια Παυλοπούλου, Ελένη Ρουσσινού, Γιώργος Στάμου
-
Ο γυάλινος κόσμος του Τενεσί Ουίλιαμς
Λίγα λόγια για το έργο
Το πιο διάσημο και προσωπικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς, ένα «έργο μνήμης» όπως ο ίδιος χαρακτήριζε τον Γυάλινο Κόσμο, είναι ένα έργο για τις εύθραυστες ισορροπίες. Στη Νέα Υόρκη της μεγάλης Ύφεσης ο Τομ, ένας νεαρός ποιητής, ασφυκτιά στη δουλειά του και στο μικρό διαμέρισμα που μοιράζεται με τη μητέρα και τη μικρότερη αδελφή του, Λώρα, ένα φοβισμένο πλάσμα που προτιμά τη συλλογή του από γυάλινα ζωάκια από τους ανθρώπους. Ο καθένας από αυτούς έχει επιλέξει να βρει καταφύγιο στον δικό του φανταστικό τόπο σε μια προσπάθεια να αντέξουν το παρόν.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Στέλιος Βαφέας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Γρηγόρης Τριανταφύλλου“DeuxHommes”
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Διανομή (αλφαβητικά)
Όλια Λαζαρίδου, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Λένα Παπαληγούρα, Αναστάσης Ροϊλός
ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»
-
Φεγγάρι από χαρτί Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μιχάλης Ρέππας – Θανάσης Παπαθανασίου
Έναρξη 23/10
Το Φεγγάρι από χαρτί φωτίζει μια Αθήνα που δεν υπάρχει πια παρά μόνο στο παρελθόν, στα όνειρα και τις αναμνήσεις μας. Ρίχνει το φως του σε μια πόλη μαγική, μια γειτονιά στην οδό Αστυδάμαντος, και αφηγείται ιστορίες έρωτα, ενηλικίωσης, πόνου και ευτυχίας με φόντο τα ιστορικά γεγονότα της δεκαετίας του ’60. Ένα μουσικό έργο για όσα βρίσκονται πέρα από εκεί που μπορούν να περιγράψουν οι λέξεις.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Ρέππας-Θανάσης Παπαθανασίου
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Σκηνικά: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Κοστούμια Έβελιν Σιούπη
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Mουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Δημιουργία Video παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βοηθός σκηνοθετών: Έφη Χριστοδουλοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Σωτήρης Μελανός
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Τζόυς Ευείδη, Αναστασία Ζάχου, Σταύρος Καραγιάννης, Ελίτα Κουνάδη, Σπύρος Κυριάκος, Λάμπρος Κωσταντέας, Εριέττα Μανούρη, Χρύσα Μιχαλοπούλου, Μάξιμος Μουμούρης, Γιάννης Μπουραζάνας, Τζώρτζης Παπαδόπουλος, Τζίνη Παπαδοπούλου, Άρης Πλασκασοβίτης, Μαριαλένα Ροζάκη, Εύα Σιμάτου, Βαγγελίνα Σκλαβενίτη, Πάνος Σταθακόπουλος, Γιώργος Τσούρμας
Μουσικοί επί σκηνής: Διονύσης Βερβιτσιώτης, Σοφία Ευκλείδου, Θοδωρής Κοτεπάνος, Κώστας Ιωαννίδης, Αλέκος Βασιλάτος
-
Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου του Μ. Καραγάτση
Λίγα λόγια για το έργο
Η εκπληκτική τριλογία του σημαντικότατου λογοτέχνη Μ. Καραγάτση που αποτελείται από τα μυθιστορήματα Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου, Αίμα χαμένο και κερδισμένο και Τα στερνά του Μίχαλου ζωντανεύει επί σκηνής στο Εθνικό Θέατρο με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση. Παρακολουθούμε την Ιστορία μέσα από την προσωπική ιστορία του Μιχάλη Ρούση, του περίφημου Κοτζάμπαση, ενός ανθρώπου διψασμένου για ζωή και που δεν διστάζει να γίνει εξωμότης, προδότης αλλά και ήρωας.
Ταυτότητα παράστασης
Διασκευή: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος – Τζίνα Ηλιοπούλου
Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Σχεδιασμός Βίντεο: Χρήστος Δήμας
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα
Βοηθός σκηνογράφου: Ίρις Σκολίδη
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Κώστας Βασαρδάνης, Ξανθή Γεωργίου, Δημήτρης Ήμελλος, Βίκυ Κατσίκα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Χρήστος Μαλάκης, Λήδα Μανιατάκου, Μάξιμος Μουμούρης, Γιώργος Μπινιάρης, Δημήτρης Μπίτος, Λεωνή Ξεροβάσιλα, Μελισσάνθη Ρεγκούκου, Γιώργος Χριστοδούλου
Μουσικοί επί σκηνής: Γιώργος Δούσος, Κώστας Νικολόπουλος, Γιάννης Ριζόπουλος
ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»
-
Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Λίγα λόγια για το έργο
Σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία προσπαθεί να διαμορφώσει την ταυτότητα της και να ανακάμψει από τα ερείπια του Εμφυλίου, ο πατριάρχης της Ελληνικής μεταπολεμικής δραματουργίας προβάλει ένα μοντέλο γυναίκας που συγκρούεται με την εποχή της. Μιας γυναίκας που θέλει να ορίζει η ίδια τον εαυτό της, να ζει τον έρωτα χωρίς όρια και να μην συμβιβάζεται με τα κοινωνικά «πρέπει».
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά, κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας
Συνεργάτης στη μουσική επιμέλεια: Στράτος Γκρίντζαλης
Κίνηση: Μαρκέλλα Μανωλιάδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Καυκούλα
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Ευστρατιάδου Ανθή, Κόκκαλη Σοφία, Λυπηρίδου Κατερίνα, Μαγουλιώτης Βασίλης, Περλέγκας Γιάννος, Σαουλίδου Εύη, Σκυφτούλης Θοδωρής, Τιτόπουλος Μιχάλης
Μουσικός επί σκηνής: Στράτος Γκρίντζαλης
-
Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του Διονύσιου Σολωμού
Λίγα λόγια για το έργο
Στη σκηνή του θεάτρου, το ποιητικό έργο που απασχόλησε τον εθνικό μας ποιητή Διονύσιο Σολωμό περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο (1834-1847), εμπνευσμένο από την πολιορκία της πόλης του Μεσολογγίου και την ιστορική Έξοδο, τη νύχτα μεταξύ 10ης και 11ης Απριλίου 1826. Ένα έργο για την ελευθερία, για τον αγώνα του ανθρώπου να κρατήσει το πνεύμα του ελεύθερο ακόμα και στους πιο ζοφερούς καιρούς.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικός χώρος - κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Μουσική σύνθεση: Δημήτρης Σκύλλας
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Κίνηση: Αμαλία Κοσμά
Βοηθός σκηνοθέτη: Φάνης Σακελλαρίου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Κωνσταντίνος Αρνοκούρος, Λένα Δροσάκη, Αυγουστίνος Κούμουλος, Λάμπρος Κωνσταντέας, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Αντώνης Μυριαγκός, Κλεοπάτρα Μάρκου, Δανάη Τίκου, Νάνσυ Σιδέρη, Μάριος Παναγιώτου, Άννα Πατητή, Ελένη Μολέσκη
Μουσικοί επί σκηνής: Θοδωρής Βαζάκας, Χρήστος Γιάκκας
ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»
-
Παίζοντας το θύμα των Όλεγκ και Βλαντιμίρ Πρεσνιακόφ - Έναρξη 16/10
Λίγα λόγια για το έργο
Δύο από τους γνωστότερους σύγχρονους Ρώσους εκπροσώπους του «νέου δράματος», αφηγούνται στη μαύρη κωμωδία τους την ιστορία του νεαρού Βάλια που εργάζεται παίζοντας το ρόλο του θύματος σε αναπαραστάσεις εγκλημάτων. Μια αναπαράσταση είναι και η καθημερινότητά του αλλά και η ζωή των άλλων, μέσα σ’ ένα σύμπαν εχθρικό και πέρα για πέρα παράλογο.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία, μετάφραση, διασκευή: Γιώργος Κουτλής
Σκηνικά, κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης
Κίνηση: Κατερίνα Φώτη
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Καλλιόπη Παναγιωτίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Λευτέρης Βενιάδης, Μικές Γλύκας, Ελένη Κουτσιούμπα, Βασίλης Μαγουλιώτης, Λαέρτης Μαλκότσης, Ερρίκος Μηλιάρης, Κώστας Μπερικόπουλος, Εύη Σαουλίδου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ - ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»
-
Μήδεια του Ευριπίδη
Λίγα λόγια για το έργο
Πλασμένη από έρωτα και εκδίκηση, η Μήδεια, μία από τις πιο τραγικές ηρωίδες του Ευριπίδη, αποτρέπει κάθε απλή ανάγνωση, καθώς υλοποιεί το αδιανόητο: την παιδοκτονία. Πρόσωπο πολυδιάστατο, αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στα μητρικά της αισθήματα και την επιθυμία της για εκδίκηση. Σε ξένο τόπο, προδομένη και αντιμέτωπη με απροσδόκητες διαψεύσεις, η πριγκίπισσα – μάγισσα, σκοτώνει ό,τι πολυτιμότερο έχει, και γίνεται η ίδια η κυριότερη μέτοχος του πόνου που επιφέρει η φρικιαστική πράξη της.
Ταυτότητα παράστασης
Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Μετάφραση: Νικολέτα Φριντζήλα
Σκηνικά, κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μουσική: Βασίλης Μαντζούκης
Σχεδιασμός Βίντεο (videodesign): Παναγιώτης Ανδριανός
Φωτισμοί: FeliceRoss
Βοηθός σκηνοθέτη: Θεανώ Μεταξά
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Μαριέλα Παναγιώτου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Ανδρέας Κωνσταντίνου, Θάνος Τοκάκης, Μάρθα Φριντζήλα
Μουσικοί επί σκηνής (αλφαβητικά)
Παναγιώτης Μανουηλίδης, Βασίλης Μαντζούκης, Νίκος Παπαϊωάννου
-
Βάκχες του Ευριπίδη
Λίγα λόγια για το έργο
Το τελευταίο και πιο αινιγματικό έργο του Ευριπίδη, γραμμένο το 407 π.Χ. ,λίγο πριν το τέλος του Πελοποννησιακού Πολέμου και την ήττα της Αθήνας, ανεβάζει για πρώτη φορά στην Τραγική Σκηνή τον θεό Διόνυσο, τον θεό που προσφέρει στους ανθρώπους την ελευθερία από τα δεσμά του πολιτισμού και του ορθολογισμού. Ο Πενθέας, - ο σύγχρονος λογικοκρατούμενος άνθρωπος- δέσμιος των ορίων και του εγωκεντρισμού του, αμφισβητεί τον θεό και μοιραία συντρίβεται από αυτόν, αφού όμως πρώτα γίνει το τελετουργικά ταμένο θύμα του.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία: Άντζελα Μπρούσκου
Σκηνικά / Κοστούμια: Έφη Μπίρμπα
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Κίνηση: Φίλιππος Κανακάρης
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά)
Αφροδίτη Αντωνάκη, Μαριάννα Δημητρίου, Δανάη Κατσαμένη, Έκτορας Λιάτσος, Παρθενόπη Μπουζούρη, Άντζελα Μπρούσκου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Χάρης Φραγκούλης
* Για τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης των λοιπών παραγωγών του Εθνικού Θεάτρου και για την ερευνητική και εκπαιδευτική δραστηριότητά του θα ενημερωθείτε σύντομα.
** METΡΑ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΟΔΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΤΟΥ COVID-19
*** ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΘΕΑΤΩΝ
• Φορώ την μάσκα πριν την ΕΙΣΟΔΟ στο κτίριο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ και την απομακρύνω ΜΌΝΟ μετά την ΕΞΟΔΟ μου από αυτό
• Για την ΑΣΦΑΛΗ ΕΙΣΟΔΟ και ΕΞΟΔΟ μου από το θέατρο ακολουθώ τις ηχητικές οδηγίες, καθώς και τις οδηγίες του προσωπικού του Εθνικού Θεάτρου
• Κρατώ απόσταση ασφαλείας 1,5 μέτρα
• Απολυμαίνω τα χέρια μου στις ειδικές συσκευές με απολυμαντικό υγρό
**** ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
• Οι χώροι του θεάτρου έχουν απολυμανθεί και είναι ασφαλείς
• Εφαρμόζεται η τεχνολογία FREE COOLING για πλήρη ανανέωση του αέρα των χώρων του θεάτρου προ της εισόδου των θεατών και μετά την αποχώρησή τoυς.
• Όσο παρακολουθείτε την παράσταση για την δική σας ασφάλεια οι τεχνικοί μας ρυθμίζουν τα μηχανήματα να προσάγουν 100% νωπό φιλτραρισμένο αέρα χαμηλής ταχύτητας και θερμοκρασίας
• Υπάρχει φροντίδα για την αυστηρή τήρηση της επιτρεπόμενης χωρητικότητας
• Σε όλους τους χώρους μεταδίδονται ηχητικές ενημερώσεις για την αποφυγή συγχρωτισμού του κοινού
• Ακολουθείτε τις επιδαπέδιες και επίτοιχες σημάνσεις απόστασης
• Σε όλους τους χώρους του θεάτρου υπάρχουν συσκευές με απολυμαντικό υγρό
• Το έργο που θα παρακολουθήσετε δεν έχει διάλειμμα
• Στα κυλικεία του Εθνικού Θεάτρου εφαρμόζονται όλοι οι προβλεπόμενοι κανόνες υγειονομικού ενδιαφέροντος που ισχύουν στην εστίαση
• Για την ασφάλειά σας οι υπεύθυνοι υποδοχής και οι ταξιθέτες του Εθνικού Θεάτρου εποπτεύουν και σας βοηθούν στην τήρηση των κανόνων
2. Με 4 δυνατές παραστάσεις ξεκινάει τη σεζόν 2020-2021 το Σύγχρονο Θέατρο
Το Σύγχρονο Θέατρο ανακοινώνει τις παραστάσεις της φετινής σεζόν, στις οποίες περιλαμβάνονται η καινούργια παραγωγή του θεάτρου και η συνέχιση τριών εξαιρετικά πετυχημένων παραστάσεων.
Η επιλογή δυο έργων του Σάμουελ Μπέκετ μεταξύ των τεσσάρων αποτίει φόρο τιμής στον συγγραφέα που αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την εποχή που διανύουμε.
Πρόγραμμα 2020 - 2021
- «Τέλος του Παιχνιδιού», του Σάμουελ Μπέκετ με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Καταλειφό και σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα, που θα κάνει πρεμιέρα στις 9 Δεκεμβρίου 2020.
- «Η Βασίλισσα της Ομορφιάς», του Μαρτίν Μακ Ντόνα, μια παραγωγή της Ομάδας Νάμα σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, που γνώρισε εξαιρετική επιτυχία στο θέατρο Επί Κολωνώ, θα συνεχίσει την πορεία της στο Σύγχρονο Θέατρο από 23 Οκτωβρίου 2020.
- «Περιμένοντας τον Γκοντό», του Σάμουελ Μπέκετ, μια παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς, από το Θέατρο Χώρος σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου που θα ανέβει τέλος Οκτωβρίου 2020 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
- «Μια γιορτή στου Νουριάν», αναβίωση της θρυλικής παιδικής παράστασης της Συντεχνίας του Γέλιου σε σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι, σε ανανεωμένη εκδοχή από τους δημιουργούς της, που θα κάνει πρεμιέρα αρχές Νοεμβρίου 2020.
Αναλυτικά το πρόγραμμα
-
«Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα - Έναρξη παραστάσεων στις 9 Δεκεμβρίου 2020
Το Σύγχρονο Θέατρο εγκαινιάζει την συνεργασία του με τον σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό, με την παράσταση «Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ, ενός από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα. Την εξαιρετική σύνθεση συντελεστών συμπληρώνουν οι ηθοποιοί Άρης Μπαλής, Όλγα Δαμάνη και Γιώργος Ζιόβας.
Λίγα λόγια για το έργο
«Τετέλεσται». Σε ποιο άλλο θεατρικό έργο, η πρώτη-πρώτη λέξη του κειμένου ακυρώνει εξ’ αρχής τη θεατρική Πράξη, την Πράξη της ζωής, επικυρώνοντας, παράλληλα, το μότο του Σάμουελ Μπέκετ πως το τέλος βρίσκεται στην αρχή, και ωστόσο συνεχίζουμε;
Βασικοί συντελεστές:
Μετάφραση: Θάλεια Μελή Χωλλ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας
Σκηνικά: Γιώργος Σκεύας
Μουσική, Σύνθεση ήχων: Σήμη Τσιλαλή
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Οργάνωση παραγωγής: Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Πάνος Σβολάκης
Φωτογραφίες: Γιώργος Χατζηνικολάου
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα-Λυκόφως
Παίζουν: Δημήτρης Καταλειφός, Άρης Μπαλής, Όλγα Δαμάνη, Γιώργος Ζιόβας
-
«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν Μακ Ντόνα από την Ομάδα Νάμα, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη - Έναρξη παραστάσεων στις 23 Οκτωβρίου 2020
Λίγα λόγια για το έργο
«Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» (Beauty Queen of Leenan), ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας σύγχρονης δραματουργίας του Ιρλανδού συγγραφέα Μάρτιν Μακ Ντόνα, που ανέβηκε πέρυσι με εξαιρετική επιτυχία στο θέατρο Επί Κολωνώ από το δημιουργικό επιτελείο της Ομάδας Νάμα (Ελένη Σκότη, Γιώργος Χατζηνικολάου), θα συνεχίσει φέτος τις παραστάσεις της στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. Μια τραγωδία για την ανθρώπινη μοναξιά, με μαύρο, διαβρωτικό χιούμορ, με έντονο σασπένς και μεγάλες ανατροπές. Μια βαθιά τομή στη σύγχρονη ζωή, μια ανατομία των σχέσεων με επιθετικό και βίαιο τρόπο αλλά και βαθιές ανθρώπινες ρωγμές, ένα έργο ωμού ρεαλισμού αντίστοιχο του in yer face theatre που αναπτύχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία τη δεκαετία του ‘90. Η παράσταση της Ομάδας Νάμα αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την αξία του αριστουργήματος τού Μάρτιν Μακ Ντόνα που θέτει θεμελιώδη ζητήματα με την έντονη, ασυμβίβαστη και εξαιρετικά γοητευτική γραφή του.
Βασικοί συντελεστές:
Μετάφραση: η ομάδα των συντελεστών
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά, Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική & Επιμέλεια ήχου: Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες: Μαρία Αναματερού, Γιώργος Χατζηνικολάου
Τρέιλερ: Σταύρος Συμεωνίδης
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Αναματερού
Παραγωγή: Ομάδα Νάμα
Παίζουν: Σοφία Σεϊρλή, Αγορίτσα Οικονόμου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Γιώργος Κατσής
-
«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου - Έναρξη παραστάσεων από τέλος Οκτωβρίου 2020
Λίγα λόγια για το έργο
Ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Θεάτρου του Παραλόγου, μια «τραγικωμωδία σε δυο πράξεις», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο Μπέκετ, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» (En attendant Godot, 1948), αποτελεί ένα αριστούργημα της σύγχρονης δραματουργίας. Παρά τις διαφορετικές ερμηνείες που το συνέδεσαν με τις ψυχαναλυτικές θεωρίες του Φρόυντ και του Γιουνγκ, τον Ψυχρό Πόλεμο, τον Υπαρξισμό, ακόμη και με τον Χριστιανισμό, το έργο παραμένει μια διαχρονική παραβολή για την τάση του ανθρώπου να περιμένει πάντοτε την έξωθεν σωτηρία. Όπως, άλλωστε, υποστήριζε κι ο ίδιος ο Μπέκετ, το νόημα του έργου βρίσκεται στο Περιμένοντας και όχι στον ίδιο τον Γκοντό, την ταυτότητα του οποίου δε γνώριζε ούτε ο ίδιος ο συγγραφέας. Σ’ αυτόν τον μη τόπο και μη χρόνο, ο Μπέκετ έρχεται να φωτίσει ακόμη μια φορά τα αδιέξοδα της πιο κωμικής, ποιητικής και θλιβερής ύπαρξης. Της δικής μας.
Βασικοί συντελεστές:
Σκηνοθεσία, Δραματουργία, Ιδέα σκηνικού χώρου-Κίνηση: Έλενα Μαυρίδου
Μετάφραση: Αλεξάνδρα Παπαθανασοπούλου
Κοστούμια, Μάσκες: Ιωάννα Πλέσσα
Μουσική σύνθεση, Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Μαυρίδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Περικλής Μαθιέλλης
Επιμέλεια κειμένων, Συνεργάτιδες δραματουργίας: Νατάσα Εξηνταβελώνη, Μαρία Μοσχούρη
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης
Παίζουν: Έλενα Μαυρίδου, Γιάννης Λεάκος, Δήμητρα Κούζα, Έκτορας Λιάτσος, Βασίλης Κουλακιώτης, Χριστίνα Μαριάννου, Γιάννης Κατσιμίχας.
-
«Μια γιορτή στου Νουριάν» του Volker Ludwig από την Συντεχνία του γέλιου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι - Έναρξη παραστάσεων από αρχές Νοεμβρίου 2020
Λίγα λόγια για το έργο
Η Συντεχνία του Γέλιου επιστρέφει με τη νέα εκδοχή της θρυλικής της παράστασης «Μια γιορτή στου Νουριάν». Η παράσταση που παίχτηκε στο θέατρο Πορεία από το 2011 μέχρι το 2014 και άφησε «εποχή», επιστρέφει ανανεωμένη στο Σύγχρονο Θέατρο. Η ανατρεπτική κωμωδία για τις προκαταλήψεις, τις σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και μεταναστών και την πολιτισμική συμφιλίωση του Volker Ludwig, απευθύνεται σε ανθρώπους από 5 ετών και αναδεικνύει τις αρετές της ανεκτικότητας, της αλληλοκατανόησης και της αυθόρμητης ταύτισης που έχουν τα παιδιά μεταξύ τους πέραν των εγκλωβισμών που επιβάλλονται από την περιχαράκωση σε εθνικότητες και κοινωνικές τάξεις. Η Συντεχνία του Γέλιου θα κρατήσει επίσης στο ρεπερτόριο της (για 3η χρονιά), την παράσταση «Πιο δυνατός κι από τον Σούπερμαν», την τρυφερή κωμωδία, που έχει στο επίκεντρο τον μικρό ανάπηρο Άρη και τις περιπέτειες του.
Οι παραστάσεις θα είναι καθολικά προσβάσιμες για όλους και όλες από τους συνεργάτες μας Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών, και θα πραγματοποιηθούν με ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ακουστική περιγραφή (AD: Audio Description) και υπέρτιτλους για Κωφές/ο.
Βασικοί συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Βασίλης Κουκαλάνι
Μουσική: Κώστας Νικολόπουλος
Τραγούδι παράστασης: Active Member
Σκηνικά, Κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Για την ασφαλή διεξαγωγή των παραστάσεων θα τηρηθούν σχολαστικά όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα διασφαλίζουν τόσο τους θεατές όσο και τους εργαζόμενους του θεάτρου. Τα μέτρα προστασίας θα ανακοινωθούν αναλυτικά μέσα από την ιστοσελίδα μας www.sychronotheatro.gr.
Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 2103464380
Προπώληση: www.viva.gr